Wykryliśmy, że korzystasz z przestarzałej przeglądarki internetowej Internet Explorer 11

Aby zapewnić poprawne funkcjonowanie sklepu, użyj Google Chrome lub Mozilla Firefox

Pytania i odpowiedzi

1. Winiety informacje ogólne

Czym jest winieta (tradycyjna)?

Jest to naklejka na szybę samochodu, której zakup powoduje uiszczenie opłaty za możliwość korzystania z dróg płatnych w danym kraju zagranicznym.

Czym jest e-winieta?

E-winieta to dokument potwierdzający uiszczenie opłaty za przejazd po płatnej drodze w obcym kraju, w elektronicznym systemie poboru opłat danego kraju.

Jak wygląda e-winieta?

E-winieta to plik PDF w formacie A4, który po wydrukowaniu ma postać kartki A4 zawierającej wszystkie niezbędne dane, potrzebne do legalnego przejazdu przez dany kraj przy założeniu, że będą Państwo korzystać z płatnych odcinków.

Jakie winiety i e-winiety sprzedaje ten sklep?

Sklep sprzedaje winiety tradycyjne (naklejki) do Czech, Austrii, Słowenii i Szwajcarii. E-winiety sprzedawane są do Słowacji, Węgier, Bułgarii i Rumunii.

2. Korzystanie z winiet

Czy e-winietę muszę mieć ze sobą podczas podróży?

Tak, podczas podróży należy mieć przy sobie kartki A4 z wydrukowanymi e-winietami czyli potwierdzeniami uiszczenia opłaty.

Czy e-winiety muszę przyklejać na szybę?

Nie.

Czy na winiecie tradycyjnej muszę wpisywać nr rejestracyjny

Numer rejestracyjny należy wpisać na czeskiej winiecie (samodzielnie). W Austrii, Słowenii i Szwajcarii nie wpisuje się.

 

3. Wątpliwości przed zakupem winiet

W jakim czasie realizowane są zamówienia zawierające e-winiety?

Zamówienia realizowane są w ciągu kilku godzin od momentu złożenia zamówienia.

Potrzebuję e-winiety "na już", czy sklep może mi jakoś pomóc?

Sklep ma automatyczny system wykrywania zamówień, które należy zrealizować natychmiast i takie zamówienia mają zawsze najwyższy priorytet.

Czy mimo wszystko mogę przyspieszyć realizację zamówienia zawierającego e-winiety?

Tak, w krytycznych przypadkach prosimy o kontakt telefoniczny lub na czacie, aby uzgodnić szczegóły.

W jakim czasie realizowane są zamówienia zawierające klasyczne winiety?

Zamówienia zawierające naklejki wysyłane są następnego dnia od momentu złożenia zamówienia i są dostarczane w ciągu następnych 2 dni roboczych - jeśli zamówienie zostało złożone w niedzielę, to znaczy, że zostało zrealizowane i wysłane w poniedziałek i w środę jest u klienta.

Czy jest możliwość zakupienia winiet bez podawania daty ważności od której ma być ważna winieta?

Nie ma takiej możliwości.

Czy jest możliwość zakupienia winiet bez podawania numeru rejestracyjnego pojazdu?

Winiety tradycyjne (naklejki) nie wymagają podania numeru rejestracyjnego podczas zakupu, e-winiety do wszystkich krajów wymagają podania numeru rejestracyjnego już na etapie składania zamówienia.

Jak dostarczane są e-winiety?

Jeżeli zamówienie zawiera tylko e-winiety, zamówienie realizujemy wysyłając pliki PDF na skrzynkę pocztową klienta.

Jak wysyłane są klasyczne winiety?

Jeżeli zamówienie zawiera przynajmniej jedną naklejkę, zamówienie realizowane poprzez wysyłkę kurierem kurierem.

Chce zamówić e-winiety i klasyczne naklejki, ale nie wiem jakim pojazdem pojadę - co teraz?

Prosimy o złożenie dwóch zamówień - jedno powinno zawierać wszystkie winiety klasyczne (naklejki) - te nie potrzebują numeru rejestracyjnego pojazdu i można je zamówić wcześniej, a drugie zamówienie powinno zawierać wszystkie e-winiety - tam wymagany jest numer rejestracyjny i takie zamówienie można złożyć w ostatniej chwili bo i tak zostanie ono zrealizowane listem e-mail, w ciągu kilku godzin.

W koszyku jedyna dostępna forma zrealizowania zamówienia to kurier, dlaczego tak jest?

W koszyku znajduje się przynajmniej jedna winieta klasyczna (naklejka), dlatego całość zostanie zrealizowana kurierem.

Czy są winiety na jeden lub dwa dni?

Każdy kraj indywidualnie podchodzi do kwestii minimalnego okresu na jaki można kupić winietę - zazwyczaj jest to 7 lub 10 dni.

Czy numer rejestracyjny podczas składania zamówienia powinienem wpisać z odstępami czy bez?

Nie ma to znaczenia.

Jakie winiety obowiązują w Chorwacji?

W Chorwacji opłaty za poruszanie się po drogach realizowane są w punktach poboru opłat na autostradach - nie ma winiet.

Co oznaczają symbole 2A, D1 itd. przy poszczególnych winietach?

Te symbole określają parametry pojazdu, dla którego należy zakupić winietę, czyli jego kategorie w danym kraju.

 

4. Wątpliwości po zakupie winiet

Zamawiałem trzy winiety, a dostałem dwie, czy nastąpiła pomyłka?

W zamówieniu znajdują się prawdopodobnie dwie klasyczne winiety (naklejki) i jedna e-winieta (kartka - wydruk w formacie A4), prosimy o dokładne sprawdzenie zawartości listu.

Zamówiłem winiety kurierem i nie wiem czy zdążą do mnie dotrzeć, co teraz?

Przed złożeniem każdego zamówienia sklep ocenia czy zrealizowanie zamówienia jest realne - jeśli nie, sklep kontaktuje się z klientem i po uzgodnieniu zwraca środki.

Zmieniłem datę wyjazdu lub pomyliłem się podczas składania zamówienia - czy mogę zmienić te dane?

Tak, dane można zmienić ale wtedy jeśli zamówienie nie zostało zrealizowane, tj. jeśli e-winiety nie zostały dostarczone lub winiety klasyczne (naklejki) nie zostały przedziurkowane i wysłane kurierem. Zalecamy zapoznanie się z działem składanie i zmiana zamówień

 

5. Inne ważne

Czy sklep wystawia faktury?

Tak, sklep wystawia faktury VAT, jeśli klient podał dane firmy podczas składania zamówienia, faktury zawsze wysyłamy mailem do 7 dni od realizacji zamówienia.

Potrzebuję winiety do krajów X, Y na okres Z, czy mogę prosić o pomoc?

Prosimy o skorzystanie z aplikacji, która automatycznie dobierze najlepsze i najtańsze winiety: www.tanie-winiety.pl/mapa

Jakie dane podać jeżeli chcę wyjaśnić moją sprawę?

Prosimy o podanie numeru zamówienia i / lub imienia i nazwiska na które zostało dokonane zamówienie.

Które odcinki są płatne?

Lista płatnych odcinków dostępna jest w dziale "Warto wiedzieć".

Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl